دانلود کامل فایل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

Published on Author adminLeave a comment

مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

هدف از این مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی
بازدید ها ۳۲
فرمت فایل doc
حجم فایل ۱۰۲ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۱۵۳

مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

فروشنده فایل

کد کاربری ۲

کاربر

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی تربیتی

ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

بیان مسئله

زمان، ارزشمندترین سرمایه هر فرد، گروه و سازمان است. در واقع تنها سرمایه برگشت ناپذیر در اختیار انسان، زمان است، زیرا تولید پول، ماشین ، فناوری و حتی نیروی انسانی، وابسته به صرف وقت و تأمین زمان است همجنین تنها سرمایه غیرقابل خریداری و غیرقابل تولید و بازیافت، زمان می‌باشد. برای هر فردی در همه عرصه‌های زندگی وقت ارزشی فرا طلایی دارد ، به جهت تغییراتی که در دهه‌های اخیر در عرصه علوم و فنون انجام شده، زمان اهمیت بیشتری یافته و مردم مجبور هستند با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند، به همین دلیل لزوم مدیریت زمان، بیشتر احساس می‌شود.( در حقیقت مدیریت زمان یکی از راهبردهای مؤثر در جهت کاهش میزان اتلاف وقت است ، هدف آن جلوگیری از اتلاف وقت و نظم دادن کارها است (هاشمی‌زاده، ۱۳۸۵)).

همچنین با توجه به اینکه زمان، یک منبع محدود به شمار می‌آید لزوم مدیریت آن به خصوص در محیط‌های آموزشی برای دانش‌آموزان (نوجوانان و جوانان) از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که به منظور کسب موفقیتهای تحصیلی باید از کارهای غیرمهم صرف نظر کرد و کارها را الویت‌بندی نمود.دوره نوجوانی و جوانی یکی از مهمترین و بحرانی‌ترین زمان زندگی هر فرد محسوب می‌شود.طبق تعریف سازمان ملی جوانان، افراد ۱۱تا۲۹ سال نوجوان و جوان محسوب می شوند.

نوجوان از دوره کودکی گذر کرده و وارد مرحله نوینی از زندگی می‌شود، ورود از دوره کودکی به دوره نوجوانی ،فرد را با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه می‌کند. بررسی این مسائل و مشکلات در دنیای امروز از پیچیدگی خاصی برخوردار است ، بررسی این مسائل و مشکلات مستلزم بررسی همه جانبه نسلی است که در حال دگرگونی عمیق شخصیتی است و برای سازگاری، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند . با توجه به اینکه تمامی قوای زیستی، روحی، روانی، فکری و عاطفی فرد از دوران بلوغ دچار تغییر و تحول می‌شود، لازم است که به نوجوانان درخصوص مدیریت برخود (مدیریت بر زمان) اطلاعات و آگاهی‌هایی داد ، همچنین با توجه به ویژگی‌های شخصیتی نوجوانان و جوانان با تنوع احوال، دگرگونی‌های رفتار، موضع‌گیری در برابر امور و طغیان، مبارزه ،احساسات گرم و آتشین، سن خودنمایی و غرور، اضطراب و بیقراری، حادثه‌جویی و شرایط خاصی که نوجوانان و جوانان دارند بصورت بالقوه آمادگی انواع آسیب‌های اجتماعی را در خود نهفته دارند .

اگر در این سنین ویژگی‌های مذکور و نیازهای نوجوانان و جوانان از طرف مسئولین ذیربط ، خانواده‌ها و مربیان پرورشی و تربیتی مورد توجه واقع نشود نسل نوجوان و جوان با مسائل و مشکلات فراوان مواجه خواهد شد.یکی از مواردی که در مدیریت زمان نوجوانان و جوانان نقش بسزایی دارد، خود تنظیمی می‌باشد. یادگیری خودتنظیمی[۱] از مقوله‌هایی است که به نقش فرد در فرآیند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط بندورا مطرح شد (کدیور، ۱۳۸۰) . این سازه در نظریه‌های مختلف روانشناسی از جمله نظریه‌های رفتاری، شناختی، شناخت اجتماعی، و ساخت‌گرایی مورد توجه قرار گرفته است. صاحب‌نظران مختلف الگوهای متفاوتی از خود تنظیمی در یادگیری ارائه داده‌اند. از جمله این الگوها، الگوی پینتریچ[۲] (۱۹۸۶) است. در این الگو، خود تنظیمی در یادگیری به استفاده از راهبردهای شناختی[۳]، فراشناختی[۴]، و مدیریت منابع[۵] اطلاق می‌شود.

راهبردهای شناختی، به راهبردهایی که دانش‌آموزان برای یادگیری، به خاطرسپاری، یادآوری، و درک مطلب از آنها استفاده می‌کنند ، اشاره دارد، این راهبردها هم برای تکالیف ساده و حفظ کردنی و هم برای تکالیف پیچیده‌تر که به درک و فهم نیازمندند کاربرد دارد(صمدی،۱۳۸۳).

راهبردهای فراشناختی، راهبردهایی هستند که جهت برنامه‌ریزی- بازبینی- اصلاح فعالیت‌های شناختی مورد استفاده قرار می‌گیرند. (براون و همکاران، به نقل از صمدی، ۱۳۷۳).

راهبردهای مدیریت منابع، راهبردهایی هستند که یادگیرندگان از آن برای کنترل و اداره محیط، مثل مدیریت در تنظیم وقت، نحوه تلاش، انتخاب محیط مطالعه، همچنین از افراد دیگر مثل معلمان، همسالان، و مانند آن استفاده می‌کنند. این راهبردها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با محیط سازگار شده و آن را با توجه به هدف‌ها و نیازهای خود تغییر دهند. (زیمرمن و مارتینز- پونز[۶]، ۱۹۸۶)

در دوره نوجوانی باید به نوجوان خود نظم‌دهی رفتار را آموخت ، اینکار بوسیله آموزش و از طریق رسانه‌ها قابل حل می‌باشد.همانطور که بندورا در مورد خود نظم‌دهی رفتار گفته‌اند، رفتار آدمی عمدتاً یک رفتار خود نظم داده شده است و رفتار شخصاً تقویت شده بهتر از رفتارِ از بیرون تقویت شده، نگهداری می‌شود، باید به گونه‌ای رفتار کرد که نوجوان خود پی به مسئله زمان ببرد (سیف، ۱۳۸۵، ص ۳۷۰). از جمله چیزهایی که نوجوان و جوان از تجربه مستقیم و غیرمستقیم (جانشینی) می‌آموزد، معیارهای عملکرد می‌باشد و زمانی که این معیارها آموخته شده‌اند، پایه‌ای می‌شود بر ارزشیابی شخصی فرد . کارآمدی شخصی تصوری یا خود کارآمدی تصوری، همانند معیارهای عملکرد درونی شده، نقش مهمی در رفتار خود نظم‌دهی ایفا می‌کند.زمانی که به نوجوان و جوان درخصوص خود نظم‌دهی آگاهی داده شود و یادگیری ایجاد کرد ،فرد در تلاش است تا به کارآمدی شخصی تصوری، سطح بالایی برسد، زمانی که به این سطح رسیدند بیشتر می‌کوشد و پشتکار بیشتری از خود نشان می‌دهد و موفق می‌شوند.بندورا می‌گوید که چون افراد دارای کارآمدی شخصی تصوری سطح بالا بر روی امور، کنترل بیشتری دارند، عدم اطمینان کمتری را تجربه می‌کنند و کمتر می‌ترسند (سیف، ۱۳۸۵، ص ۳۷۰).

نوجوانان و جوانان برای مدیریت کردن زمان در انجام فعالیتها باید از یکسری فنون بهره کافی را ببرند تا بتوانند بر زمان خود مدیریت کنند، از جمله برای کارهای خود هدف را مشخص کنند ،برنامه‌ریزی در کارها داشته باشند، کارهای خود را تجزیه کنند و آنرا از کوچک یا کم به بزرگتر یا زیاد انجام دهد ، کارها را اولویت‌بندی کند، کارهای موظفی را پیگیری کند که آیا آن کار انجام شده یا خیر و همچنین نگذارد که تغییرات در برنامه‌ها آن هارا مضطرب کند و استرس ایجاد کند.تغییرات پردامنه و سریع بلوغ موجب می‌شود نوجوان تقدم و تأخر کارهایش را از دست بدهد. او نمی‌تواند برای روزمرگی‌اش اولویت خاصی را برگزیند و از این رو ممکن است در امور درسی به افت و بی‌انگیزگی دچار شود یا تعادلی منطقی میان ساعات بازی،‌خواب و کارهای روزمره برقرار نکند. ممکن است انرژی زیادی برای یکی از فعالیتهای روزمره صرف کند و ازکارهای دیگر باز بماند، مشاوره و دادن اطلاعات و آگاهی در این باره ضروری می‌باشد.

نوجوانان و جوانان از جمله کسانی هستند که با درک اهمیت زمان و استفاده صحیح از زمان می‌توانند علاوه بر اینکه خود، از زمان، بهره کافی ببرند به اهداف مورد نظر در محیط جامعه و مدرسه دست یابند.رسانه‌ها با تحولاتی که در جنبه‌های مختلف از بعد فن‌آوری تجهیزاتی و حجم و روش داشته‌اند به عنوان حاملان و منتقل کنندگان پیام، می‌توانند در باورها و افکار نوجوانان و جوانان موثر باشند. رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و فرهنگی، امکان حضور در همه نقاط جغرافیایی پیدا کرده‌اند.تاثیررسانه ها بر نوجوانان و جوانان با استفاده از ابزارهایی است که آن ابزارها امکان این تأثیرگذاری را معین می‌کند.

صداوسیما به عنوان یکی از ابزارها در این راستا مطرح است. چون نفوذ، حضور، نحوه بیان و شکل انتقال پیام در رسانه صدا و سیما به طرز ویژه‌ای است که مخاطب را می‌تواند با انواع و اقسام شگردها و روش‌هایی که در آن وجوددارد به خود جلب کند. این رسانه می‌تواند در نحوه تغییر دگرگونی در نوجوانان و جوانان پرنفوذترین و موثرترین عامل باشد. البته نقش و سهم تلویزیون در تاثیرپذیری بر روی جوانان و نوجوانان حائز اهمیت می‌باشد، ضمن اینکه از تلویزیون در همه ساعات شبانه‌روز و در خانه می‌توان استفاده کرد. نقش آموزش رسانه‌ها مهم‌تر از آموزش رسمی مراکز آموزشی می باشد، زیرا دامنه کار مراکز آموزشی محدود است در صورتی که آموزش از طریق وسایل ارتباط جمعی گسترده و همیشگی است. البته وسایل ارتباط جمعی خصوصاً تلویزیون آموزش را همراه با صحنه‌های زنده ارائه می‌دهد که شوق بیشتری را برای یادگیری ایجاد می‌نماید ، رسانه‌ها بخصوص تلویزیون می‌تواند تآثیر خیلی زیاد بر روی نوجوانان و جوانان داشته باشد. حال این پرسش مطرح می‌شود که مدیریت زمان در این میان چه نقشی را ایفا می‌کند؟ همه می‌دانند که زمان ،گذراست و در اختیار ما نیست و فرصت از دست رفته جبران ناپذیر است. پس مدیریت این سرمایه با چنین اهمیتی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ بسیاری از صاحبنظران مدیریت، بر این باورند که کاربرد مفهوم مدیریت زمان، صحیح نیست و به جای آن استفاده از برنامه‌ریزی زمان، مطلوب‌تر است. با بررسی‌ها و جستجوهایی که در مراکز پژوهشی و دانشگاهی انجام شد،

تحقیقی با عنوان «بررسی میزان مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان» به دست نیامده است، عمده بررسی‌ها حول محور مدیریت زمان بوده است که نشان می‌دهد اتلاف وقت زیاد می‌باشد و مدیریت زمان اندک. در این تحقیق سعی شد با بررسی میزان مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، مورد تحلیل قرار گیرد. بنابراین در این تحقیق در پی پاسخ به این سؤال می باشد که آیا برنامه‌ریزی برای کارهای محوله از مدیریت زمان، تبعیت می‌کند؟ آیا توانایی مدیریت زمان در نوجوانان بیشتر از جوانان است ؟ آیا بین مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان تفاوت وجود دارد؟ آیا نوجوانان و جوانان طبقه پایین با نوجوانان و جوانان طبقه بالای جامعه از نظر مدیریت زمان تفاوت دارند؟آیا نوجوانان و جوانان دختر نسبت به نوجوانان و جوانان پسر از مدیریت زمان بهتر استفاده می کنند؟آیا رابطه ای بین اتلاف وقت و مدیریت زمان وجود دارد؟ایا بین میزان مدیریت زمان و میزان تماشای تلویزیون رابطه ای وجود دارد؟



۱- Self-Regulation learning

۲- Pintrich

۳-Cognitive Strategies

۴-Metacognitive Strategies

۵-Resource Management Strategies

۱- Zimmerman & Matinez- Pons

واژگان کلیدی: مهارت مدیریت زمان، نوجوانان، جوانان
اهمیت و ضرورت تحقیق
در جامعه ما، الگوی صرف وقت به میزان قابل ملاحظه‌ای کمیاب است. با وجود آنکه همه به یک میزان، زمان در اختیار داریم، ولی دیده می‌شود آنهایی موفق‌ترند که از وقت خود بهتر استفاده می‌‌کنند، الگوی رفتاری صحیح را باید با آموزش ایجاد کرد، مدیریت زمان، دانش، نگرش و رفتار افراد را در جهت بهره‌برداری هر چه بیشتر از عمر ارتقاء می‌بخشد. زمان و چگونگی مدیریت بهینه آن، یکی از مسائلی است که برای انسان‌ها حائز اهمیت است. ارزش زمان برای همه برابر نیست و همه به نحو یکسانی از آن استفاده نمی‌کنند. بسیاری ازانسان‌ها علاقه‌مندند که به نحو احسن از زمان، نهایت بهره را ببرند، در حالیکه برای دیگران این چنین نیست ،در این خصوص که چگونه از زمان استفاده شود، مسلماً به یک‌سری مهارت‌ها و مدیریت‌های ویژه‌ای مورد نیاز است، به عبارتی هر چه میزان آشنایی با این مهارت بیشتر باشد به همان نسبت کنترل و مدیریت آن ساده‌‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد.
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مدیریت زمان در اهمالکاری تحصیلی تأثیرگذار است. مدیریت زمان یکی از مسائل مهم و جدی در سطح بین‌المللی است. جوانان و نوجوانان نیز بدون مدیریت زمان گاهی تمامی وقت خود را در امور غیر ضروری از بین می‌برند، استفاده درست و مؤثر از زمان، می‌تواند بعنوان رفتاری در جهت تأیید وجود انگیزش پیشرفت و موفقیت در نوجوانان و جوانان باشد. با این حال موضوع مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است.
بنابراین انجام پژوهش به منظور شناسایی رابطه و تعامل میان مهارت نوجوانان با مهارت جوانان در مدیریت زمان به مشاوران و برنامه‌ریزان در امور نوجوانان و جوانان کمک خواهد کرد تا در جهت ارائه شیوه‌های مناسب برنامه‌ها و راهکارهاموفق شوندو راهنمایی لازم بدهند ،در اهمیت مدیریت زمان می‌توان گفت که نوجوانان و جوانانی که نتوانند وقت خود را تنظیم کنند ازعهده انجام هیچ‌کاری بر نخواهند آمد. در زمینه مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان تاکنون در کشورمان تحقیقات اندکی انجام شده ،در نتیجه فقدان سابقه تحقیقی در بستر بومی جامعه مورد مطالعه، یکی از دل مشغولی‌های جدی تحقیق می‌باشد.از سوی دیگر مواجه با ازدیاد منابع در به انحراف کشاندن قشر نوجوان و جوان ،دسترسی محدود نوجوانان و جوانان به مشاوران و روانشناسان تربیتی متخصص و ماهر از جمله مشکلاتی است که نشان می‌دهد نوجوان و جوان در چه شرایط بحرانی روبرو می باشند.
مدیریت ضعیف زمان را نمی‌توان پنهان نمود و اثربخشی بیشتری مورد نیار است، زیرا برای موفقیت بیشتر چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیازمند بکارگیری راهبردهای مدیریت زمان می‌باشیم. این راهبردها برای استفاده بهینه از وقت، تنظیم شده و بعنوان روش‌هایی برای کنترل زمان به کار می‌رود. با استفاده مؤثر از زمان می‌توان اهداف را مشخص کرد و وظایف و فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نمود، با برنامه‌ریزی ، درک نوجوان و جوان از زمانِ در دسترس، افزایش یافته در نتیجه می‌توانند از زمان خود به صورت هدفمند و سازمان یافته بهره‌مند شوند. بیشترین کاربرد مدیریت زمان می‌تواند در جوانان و نوجوانان باشد چرا که این قشر از جامعه در آینده بعنوان نسل جدید چرخهای اقتصادی، علمی، فرهنگی کشور را به عهده خواهند داشت. با توجه به اهمیت فراگیری اصول مدیریت زمان و آگاهی از مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، تأثیر آن در سلامت جامعه فردای ما می‌باشد.
این تحقیق شاید وسیله‌ای جهت فراگیری و انتقال آن به دیگران و گامی در جهت رشد و تعامل جامعه برداشته شود. ضرورت توجه به مدیریت زمان بخصوص درکلان شهر تهران که نوجوانان و جوانان زیادی از وقت خودشان را به طرق مختلف از جمله ماندن در ترافیک و استفاده نادرست از اینترنت و بازی‌های کامپیوتری و قدم زدن (پرسه زدن) در کوچه و خیابان و از این قبیل از دست می‌دهند، حائز اهمیت است.از طرفی دیگر، پیچیدگی شرایط زندگی به واسطه ظهور رسانه‌های مختلف، موقعیت‌های پیچیده اجتماعی و اخلاقی، تغییرات اجتماعی، انتظارات و ارزش‌ها، فرصت را برای نوجوانان وجوانان تنگ‌تر و شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است. به همین دلیل، آموزش راهبردهای مدیریت درست زمان برای نوجوانان وجوانان در کشور ما یک ضرورت است. از آنجا که نوجوانان و بخصوص جوانان پرمشغله‌ترین قشر جمعیت جوان هستند، همچنین قشر عظیمی از جمعیت کشور مان را تشکیل می دهند،ارائه راهبردهای مدیریت زمان به آنان، بسیار مهم به نظر می‌رسد.
نتابج:
نتایج این بررسی نشان داد که بیش از نیمی از نوجوانان و جوانان به صورت منظم تلویزیون تماشا می‌کنند و از این تعداد بین ساعات ۲۴-۱۹ تلویزیون تماشا می‌کنند. برای ترویج فرهنگ استفاده بهینه از زمان، صداوسیما در این ساعات می‌تواند از طریق پخش برنامه‌های آموزشی در خصوص مدیریت زمان، تولید فیلم و سریال در زمینه فرهنگ استفاده بهینه از زمان، ارائه بحث‌های کارشناسی از طریق متخصصین، مشاوران و روانشناسان، نشان دادن الگوهای عینی از طریق مجریانی که خودشان استفاده بهینه از زمان کنند، می‌توانند در زمینه استفاده بهینه از زمان به نوجوانان و جوانان آموزش دهند.
در بررسی رابطه بین میزان تماشای تلویزیون و مدیریت زمان نشان داد که با افزایش میزان تماشای تلویزیون در نوجوانان و جوانان مدیریت کردن زمان کاهش می‌یابد و نمی‌توانند از وقت خود به نحو احسن استفاده کنند، برای جلوگیری از این کار، صداوسیما باید برنامه‌هایی پخش کند که زمانی که نوجوانان و جوانان وقت خود را به تلویزیون تماشا کردن صرف می‌کنند باید استفاده بهینه از آن زمان ببرند و آن برنامه‌ها باید متنوع و در عین حال جذاب و آموزنده باشد. از آنجا که بیش از نیمی از نوجوانان به ویژه جوانان مهمترین عامل اتلاف وقت خود را نداشتن شغل مناسب، بازی‌های کامپیوتری، نبود برنامه‌ریزی منظم، نبود تفریح و سرگرمی برای اوقات فراغت دانسته‌اند، بنابراین شایسته است فرهنگ استفاده و بجا از امکانات و وسایل در قالب فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های دیگر به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.
با توجه به نقش محوری و پرمسئولیت نوجوانان و جوانان در آینده و با توجه به اینکه شاخص میزان برنامه‌ریزی و نظم در پسرها کمتر از دخترها بوده است، لازم است پسرها متناسب با نقش و وظایف خاصی که برعهده آنها گذاشته می‌شود از حیث اصول برنامه‌ریزی، نظم و مدیریت زمان آموزش داده شوند و دست‌اندرکاران آموزه‌های مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و نظم، مدیریت زمان را در متن برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها به آنها انتقال دهند.
با توجه به اینکه شاخص میزان برنامه‌ریزی و نظم در گروه نوجوانان کمتر از جوانان بوده است و با توجه به نقش سازنده این قشر (دانش‌آموزان) در آینده این مرز و بوم لازم است صداوسیما در برنامه‌هایی از کارشناسان و مشاوران تحصیلی و تربیتی برای حل مشکلات و پاسخ به سؤالات نوجوانان دعوت کنند.
صداوسیما می‌تواند با معرفی افراد نمونه و شایسته‌ای که در طول زندگی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته و موفقیت خود را مرهون برنامه‌ریزی و نظم در زندگی می‌دانسته‌اند، مشوق مخاطبان در این زمینه باشد. به نظر می‌رسد از آنجا که نوجوانان نسبت به برنامه‌ریزی و نظم اقبال نشان داده‌اند، معرفی دانش‌آموزان ممتاز که موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند مؤثر باشد.
به تصویر کشیدن آثار و عواقب نبود برنامه‌ریزی، بی‌نظمی و مدیریت زمان، می‌تواند انگیزه افراد را به سمت اجتناب از بی‌نظمی و بی‌برنامگی و اتخاذ هدف و برنامه‌ریزی در کارها و وظایف زندگی سوق دهد.
به نظر می‌رسد به تصویر کشیدن تأثیرات روانی همچون بالا بودن میزان رضایت خاطر و آرامش در افرادی که دارای برنامه‌ریزی و مدیریت زمان در زندگی هستند و فرصت‌های زندگی خود را غنیمت شمرده و در جهت رشد و بالندگی خود و جامعه تلاش می‌کنند، در تقویت و رواج فرهنگ مدیریت زمان در زندگی مخاطبان مؤثر باشند.
فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۶
مقدمه ۱۷
ماهیت و مفهوم زمان ۱۸
تاریخچه مختصر از زمان ۲۰
مفهوم مدیریت زمان ۲۴
مبانی نظری مدیریت زمان ۲۴
مفهوم نوجوانی ۴۰
نوجوانی و رشد آن در مکتب اسلام ۴۰
نوجوانی و رشد آن در نظریه‌های معاصر ۴۲
نظریه‌های رشد نوجوانی ۴۴
ویژگی‌های نوجوانی ۶۰
جوانی ۶۳
جوانی و رشد آن در اسلام ۶۳
جوانی و رشد آن در نظریه‌های معاصر ۶۴
شرایط زیستی ـ غریزی جوانی ۶۶
شرایط ذهنی جوانی ۶۷
شرایط روانی جوانی ۶۸
شرایط عاطفی و اخلاقی جوانی ۶۹
ویژگی‌های رشد جوانی ۷۲
رشد اجتماعی و اخلاقی ۷۵
ویژگی‌های تفکر دوره جوانی ۷۶
مفهوم روانشناختی مدیریت زمان ۸۰
اصول مدیریت زمان ۸۴
دیدگاه‌های مدیریت زمان ۸۵
تکنیک‌های مدیریت زمان ۸۶
قوانین مرتبط با مدیریت زمان ۹۱
نسل‌های مدیریت زمان ۹۳
عوامل اصلی در عدم استفاده بهینه از زمان ۹۵
عوامل اتلاف وقت ۹۹
مبانی نظری رسانه ۱۰۵
پیشینه تحقیق ۱۱۴
تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیرامون مدیریت زمان ۱۱۵
تحقیقات انجام شده در سایر کشورها پیرامون مدیریت زمان ۱۲۲
جمع بندی ادبیات و پیشینه تحقیق ۱۳۰
منابع ومآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۲۶ آوریل ۲۰۱۸ … خرید و دانلود ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و … ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن یکی از بهترین فایل ها در.
ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله – آپارات

۲۰ آوریل ۲۰۱۸ … دانلود فایل اصلی https://goo.gl/yk4jpY هدف از این پایان نامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن …
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان پایان نامه رشته روانشناسی، علوم … رشته روانشناسی ، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word دانلود فصل اول رشته … میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … دانلود فصل دوم رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی با فرمت Word … زمان در جوانان مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد تقویت مهارت مدیریت زمان در … میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … دانلود پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و … و اجتماعی به صورت فایل Word مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد میزان مهارت مدیریت زمان در … لینک مرتبط » مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه … دانلود پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی دانلود فصل دوم … فایل Word تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد … ارائه یک راه حل جدید برای حل معادله موازنه مواد و عملکرد مخازن با …
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … دانلود پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و … جوانان دانلود فصل دوم رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word دانلود فصل اول … لینک مرتبط » مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان دانلود پایان نامه رشته … و اجتماعی به صورت فایل Word مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد … ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان دانلود فصل اول رشته روانشناسی، علوم … فصل دوم رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word دانلود پایان … مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۱۳ مه ۲۰۱۸ … تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و … فرمت Word دانلود فصل دوم رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word دانلود پایان نامه … لینک مرتبط » مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله … – do

۶ مه ۲۰۱۸ … تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان دانلود پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و … به صورت فایل Word پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی با فرمت Word مبانی نظری … لینک مرتبط » مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله … – stu

۶ مه ۲۰۱۸ … دانلود فصل اول رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل … مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … … رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word دانلود فصل … صورت فایل Word مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد تقویت مهارت … مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … تقویت مهارت مدیریت زمان در نوجوانان و جوانان مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان دانلود … صورت فایل Word پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی … لینک مرتبط » مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … دانلود فصل اول رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل … صورت فایل Word مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد تقویت مهارت … میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۶ مه ۲۰۱۸ … دانلود پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی تقویت مهارت … به صورت فایل Word مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد میزان مهارت … میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
برترین فایل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ …

۲۳ آوریل ۲۰۱۸ … هدف از این مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع …
ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله – دیدئو

۲۳ Apr 2018دانلود فایل اصلی https://goo.gl/yk4jpY هدف از این پایان نامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی …
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۱۶ مه ۲۰۱۸ … مبانی نظری مدیریت زمان دانلود فصل دوم رشته روانشناسی، علوم تربیتی و اجتماعی به صورت فایل Word میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان مهارت مدیریت زمان … مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۱۸ آوریل ۲۰۱۸ … مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن … زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد. دانلود مستقیم فایل.
سیستم اثربخش ارزشیابی عملکرد؛ مبانی، رویکردها و روشها

ارزیابی عملکرد در تسهیل اثربخشی سازمانی یک وظیفه مهم مدیریت منابع انسانی تلقی می شود. … جهت اصلاح یا تقویت رفتار آنها و ج) تخصیص پاداش و ارتقای شغلی افراد، مورد … در واقع کارکنان تنها در صورتی که دانش، مهارت ها، توانایی ها و سایر ویژگیهای ….. ارزشیابی را به کارمند ارائه می کند و کارمند می تواند دریابد که تا چه میزان عقیده وی …
پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه …

برای خرید و دانلود فایل ها و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید. … ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن …
کاملترین فایل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ …

۲۶ آوریل ۲۰۱۸ … هدف از این مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد … دانلود فایل کامل پروپوزال شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و …
ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﻓﺮﺳﻮﺩﮔﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎ

ﺍﻳﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺑﺮﺭﺳــﻲ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﻓﺮﺳــﻮﺩﮔﻲ ﺷــﻐﻠﻲ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻛﻞ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻲ … ﺷﻐﻠﻲ» ﻓﺸﺎﺭ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﻭﻗﺖ ﻛﺎﻓﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻓﺸﺎﺭﻛﺎﺭﻱ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺒﻊ ﺁﻥ ﻓﺸﺎﺭ ﺭﻭﺍﻧﻲ … ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ. ﭼﻪ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﻱ ﺑﺎ ﻓﺮﺳﻮﺩﮔﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ؟ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮﻱ. ﻓﺮﺳﻮﺩﮔﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﭘﺪﻳﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﻗﺮﻥ …. ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺭﺍﻫﻜﺎﺭﻫﺎﻱ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩﻱ ﺟﻬﺖ ﻛﺎﻫﺶ ﻓﺮﺳﻮﺩﮔﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ ﻭ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺯﻣﺎﻥ.
بهره وری نیروی انسانی – مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی

عوامل موثر در بهرهوری ۱۲ …. به عبارت ساده تر، زیردست باید تا حدی میل و مهارتهای لامز برای انجام کامل … برای داشتن حداکثر اثربخشی در ارزیابی و حل مسائل عملکرد، مدیران باید به … انگیزش افراد در مورد تکمیل تکالیفی بیشتر است که دارای پاداشهای درونی یا بیرونی هستند. … «میزان ستاده کارکنان در یک زمان مشخص را کارائی گویند.
متن کامل قانون مدیریت خدمات کشوری – وزارت بهداشت

۲۲ نوامبر ۲۰۱۱ … قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب هشتم مهر ماه ۱۳۸۶ کمیسیون مشترک …. ماده ۱۲ – سازمان: منظور از سازمان در این قانون سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور می باشد. …. ظرف سه ماه، مراحل، زمان و کیفیت و استاندارد ارائه خدمات و تغییرات آنها را مستند و …. تبصره ۲- کلیه دستگاههای اجرائی موظفند تا پایان سال ۱۳۸۶ پایگاههای …
دانشکده علوم ارتباطات – سامانه بانک اطلاعات پایان نامه – دانشگاه آزاد …

ا, مهری حمیدی, دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه, مدیریت رسانه و روابط عمومی … ۱۰, شاخص فقر آبی استان تهران, حامد صومعلو, دانشکده فنی و مهندسی, عمران, ۱۳۹۵-۱۲- ۱۷ … ۲۰, ارزیابی رفتار لرزه ای سازه های بلند مرتبه فولادی با هسته فولادی بهسازی …. شده و تطویل زمان انجام کار پروژههای احداث انبارهای نفت و ارایه راهکارهای اصلاحی آن …
* بررسی مفاهیم و مبانی نظری بافت فرسوده

۳۰٫ سال( بوده و درآینده. ای نه چندان دور به. تدریج به جرگه بافت. های فرسوده خواهند پیوست. ) …. تاسیسات و زیرساخت های شهری به دلیل گذشت زمان، فرسوده شده و پاسخگو نیست … های مزبور در نگاه شهروندان، باعث افزایش میزان مهاجرت افراد اصیل و بومی با توان …. که به عنوان آبادگر یا مدیریت اجرایی نوسازی محدوده عمل خواهدکرد. …. Page 12 …
فایل چی | دانلود مقاله، تحقیق، پروژه و نمونه سوالات | برگه ۴

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ پروژه و پایان نامه دیدگاهها برای مبانی نظری و پیشینه تحقیق … مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری و … جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید … …. نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی …
پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه …

۲۲ آوریل ۲۰۱۸ … پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ …
پرسشنامه انگیزه ی انجام کار در کودکان (نسخه ۲٫۱) – University of …

انگیزه ی انجام کار. ، مبانی. نظری زیربنایی این ارزیابی و. ارائه. راه. کار. هایی برای … در کودکان. بمنظور استفاده کودکان در دامنه سنی دو تا هفت سال طراحی گردید. این.
اولویت های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش – دفتر ارتباط با صنعت

مدارس موجب شد، تا در چارچوبی هماهنگ اولویت های تحقیقاتی پیشنهادی. از کمیته های پژوهشی … تفکیک واحدهای ســتادی مربوط، برای اجرا در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به فراخوان.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن … میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد. دانلود مستقیم فایل.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

… مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و ب. … فایل /. مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه … ۲۰۱۸-۴-۱۸ ۱۲:۰۰ pm فایل ۱۷ ۰ ۰ … دانلود مستقیم فایل.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۲۳ آوریل ۲۰۱۸ … … زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد … ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه … مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت . … مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP ما بهترین …
دانلود (پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله …

۲۷ آوریل ۲۰۱۸ … دریافت فایل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن – پرداخت و دانلود آنی شعار همیشگی …
دریافت فایل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ …

۲۲ آوریل ۲۰۱۸ … دریافت فایل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن – پرداخت و دانلود آنی – دانلود مقالات …
خرید و دانلود پروپوزال ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا …

۲۶ آوریل ۲۰۱۸ … دانلود فایل کامل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن لحظات خوشی را برای شما …
برترین فایل پروپوزال ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا …

۲۶ آوریل ۲۰۱۸ … برترین فایل پروپوزال ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن – دانلود مقالات جدید.
دانلود کامل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا …

۴ روز پیش … دانلود کامل مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن … مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی … ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی ….. دانلود فایل کامل مهارت های ارائه مطلب | afra.
تحقیق کامل درباره ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ …

۷ مه ۲۰۱۸ … مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن پایان نامه رشته روانشناسی، علوم تربیتی و …
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و …

۷ مه ۲۰۱۸ … مهارت مدیریت زمان نوجوانان مبانی نظری میزان مهارت مدیریت زمان در افراد مبانی … ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن تقویت مهارت مدیریت زمان در … و اجتماعی به صورت فایل Word میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان دانلود فصل …
amd231 | مقالات تحقیقی

به صفحه دانلود فایل(مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.
مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و

۱۸ آوریل ۲۰۱۸ … مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن. … در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن بصورت جامع و کامل و جامع و با منابع جدید می باشد. قیمت فایل فقط ۶۵,۰۰۰ تومان. خرید. دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی – دانلود مقاله و …

۲۲ آوریل ۲۰۱۸ … دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در آموزش عالی بصورت جامع و … دانلود مستقیم فایل … شده در سایت قرار گرفته و همگی به صورت کامل می باشند ، پس از پرداخت هزینه محصول می توانید به مقاله دسترسی پیدا کنید. … پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای.
bqd570: مقاله ناب

فایل دانلود گزارش کارآموزی تشخیص مفاهیم گفتاری … دانلود فایل ( ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن).
نارون افرا

آموزش کامل کارگردانی و فیلمبرداری دوبله فارسی – جدید و دارای گارانتی – اورجینال … از مبتدی تا حرفه ای به روش اسپیلبرگ و ویکتورمیلت … دانلود فایل کامل بررسی میزان اثر بخشی آموزش مهارتهای مدیریت براسترس بر کاهش سبک کنارآیی اجتنابی دانش آموزان ….. در این بخش محصول پکیج جامع آموزش گیتار الکتریک ارائه شده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *